Kívánságlista

Száguldó robotok - Ricochet Robots
Ajándéktárgyak

Besorolás alatt
  • Házhoz szállítás
    Nincs raktáron
  • Készletinformációk
    Részletek
  • Megjelenés
    2019-03-18
  • Törzsvásárlói kártya
    +0 pont
  • Garancia
    1 év
  • face Ajánlott életkor
    10+
  • people Játékosok száma
    1 - 10

Száguldó robotok - Ricochet Robots ismertető

A Richocet Robots társasjáték célja minden fordulóban, hogy a középen lévõ lemezeket összegyûjteni. Van a táblán egy „célmezõ”, egy olyan mezõ, aminek a színe és a rajta található szimbólum megegyezik a lemezével. A játékos feladata, hogy az ezzel megegyezõ színû robotot, az „aktív robot”-ot a lehetõ legkevesebb lépéssel eljuttassa a célmezõbe. Az a játékos kapja meg a lemezt, akinek ez sikerül, a játékot pedig az a játékos nyeri meg, aki a legtöbb lemezt összegyûjti.

A kör akkor kezdõdik, amikor egy játékos fog egy lemezt és középre helyezi. Ezután minden játékos megpróbálja kitalálni, hogy az aktív robot (a robot, amelyiknek a színe megegyezik a lemezével) hogyan juthat el a célmezõbe (a mezõ, amelyiknek a színe és szimbóluma megegyezik a lemezével) a lehetõ legkevesebb lépéssel. A legtöbb esetben a többi robotot is mozgatnunk kell, hogy a megfelelõ helyen akadályként szolgáljanak, és ezeket a lépéseket is bele kell számítanunk a tervbe.

Ha a középen lévõ lemez a „kozmikus örvény” (cosmic vortex), amelyiken minden szín fel van tüntetve, akármelyik robotot tekinthetjük aktívnak, és vihetjük a kozmikus örvény célmezõbe.

A célmezõ felé vezetõ útján a robotnak le kell pattannia (elfordulnia jobbra vagy balra) egy akadályról legalább egyszer. Ha el tudna jutni a célmezõbe lepattanás nélkül, másik utat kell választania.

Amint egy játékos úgy látja, tudja a megoldást, hangosan bemondhatja a lépések számát, amely szerinte szükséges a célmezõ eléréshez, és elindítja az órát. A többi játékosnak innentõl számítva 1 perc áll rendelkezésére, hogy a saját megoldását megtalálja. A megoldások bemondásának nincs sorrendje, és egy játékos többször is mondhat be megoldást. Az egymást követõ, bemondott lépésszámok általában egyre kisebbek, de lehetnek egyenlõek, vagy akár nagyobbak is, ha egy játékos egy elõbbi bemondást nem talált helyesnek. Viszont, ha egy játékos bemondott egy lépésszámot, õ maga már nem mondhat be nagyobbat.

Amikor letelik az egy perc, a legkisebb számot bemondott játékos kezd. Mozgatja a robotokat, ahogy tervezte, és közben hangosan számolja a lépéseket. Ha a megtett lépések száma megegyezik azzal a lépésszámmal, amit bemondott, vagy annál kevesebb, begyûjti a lemezt, és a fordulónak vége. Ha hibázik, a robotokat vissza kell tennie a kiindulási helyükre (a színes lapocskákkal jelölt mezõk), és az a játékos kerül sorra, aki növekvõ sorrendben a következõ számot mondta be. Egyenlõ bemondás esetén az a játékos élvez elsõbbséget, aki hátrább van a játékban (kevesebb a begyûjtött lemeze). Ez addig folytatódik, amíg egy játékos sikerrel nem jár.

A JÁTÉK VÉGE
A kétszemélyes játék akkor és véget, ha egy játékos 8 lemezt begyûjtött, a háromszemélyes játék akkor, ha egy játékos 6 lemezt gyûjtött, a négyszemélyes akkor, ha 5-öt. Ha több, mint négyen játsszák a játékot, folytassák addig, amíg a lemezek el nem fogynak.

Specifikáció

Társasjáték
Minimális életkor10+
Játékosok minimális száma1
Játékosok maximális száma10
Minimum játékidő30
Maximum játékidő-
Dobozméret (mm)295x295x70
További tartalom betöltése.