Saint Malo ismertető A Saint Malo egy könnyed, dobókockás stratégiai játék, amelyben a játékosok szó szerint megrajzolják egy négyzetrácsos területre a saját városukat, az embereket és azt körülvevő falakat. A játék elején minden játékos kap egy Saint Malo város táblát, amely a város megrajzolásához négyzetrácsos rubrikákat, a kalózok támadása ellen ágyúkat, raktárakat és segédletet, pontozósávot, valamint az induló nyersanyagokat szemlélteti. A játékosok körük kezdetekor 5 kockával dobnak, hogy különféle nyersanyagokat (fa, kereskedelmi áru) szerezhessenek, a kockák kombinálásával különféle karaktereket (városlakó, katona, pap, kereskedő, építész, zsonglőr és a nemes), és épületeket (pl. a sorban épített templomok) rajzolhassanak városukba, ill. speciális akciókat hívhassanak elő, hacsak sikertelenségükre a harmadik újradobás után is kalóztámadás áldozataivá válnak. Éppenséggel ezért kell gyűjteni a katonákat és építeni a várost körülölelő falakat, ugyanis minden egyes sikeres kalóztámadás, ami egyre erősebb lesz, 5 mínusz pontot jelent a játékosoknak. A játék közben és a végén is jelentenek győzelmi pontokat a különböző berajzolt épületek és karakterek. A gyűjtött nyersanyagokat (fa, kereskedelmi áru) és pénzeket is külön meghatározott helyre rajzolhatjuk be a táblán, amelyeket ha nem használunk fel, akkor a játék végén győzelmi pontokká válnak. A játéknak véget vethet a hatodik kalóztámadás vagy egy város teljes beépítése, ezután megtörténik a végső pontozás (pl. pénz, raktárban lévő fa, templomok, sikeres kalóztámadások, mint levonás). A játék végén mindössze egy papírzsebkendőre van még szükségünk, hogy az alkoholmentes filccel összefirkált táblát letöröljük. Bizonyos újrajátszás után szükség lesz új filcekre, de ez ne ijesszen el senkit eme remek szórakozástól!