Meuterer ismertető Meuterer (2000) A játékosok egy kereskedőhajó utasaiként szigetekre próbálnak ellátogatni, hogy ott áruikat eladva győzelmi pontokat gyűjtsenek. A játék során többféle szerepet választhatnak a hajó társaságából annak érdekében, hogy változtatni tudjanak a hajó célállomásán és/vagy győzelmi pontokat szerezzenek kereskedéssel. 8-9 kör után (a játékosok számától függően) ér véget a játék és az nyer, akinek a legtöbb pontja van. A játéktábla úgy áll össze, hogy szigetkártyákat helyezünk el egy körben, ahol a kereskedőhajó kártyája fog mozogni, hogy minden körben mutassa az épp aktuális pozíciót. Mindig két "aktív" sziget van, ahol a játékosok kereskedhetnek: a kiindulási és a célállomás. Valójában minden szigetkártyán megtalálható, hogy milyen típusú áruval lehet üzletelni és győzelmi pontra váltani. Minden kör első részében a kapitány (az első körben véletlenszerűen határozzuk meg) dönti el, hogy hány győzelmi pontot hajlandó fizetni a fedélzetmesternek, ha lázadás esetén támogatja őt. Ezeket a pontokat abból kell levonni, amit a kapitány gyűjtött addig is, amíg el nem érik az új szigetet az új körben. Ezután, kezdve a kapitánnyal - a játékosok elindíthatják a kereskedést azzal, hogy árukártyákat játszanak ki a kezükben lévő lapok közül (minden körben egyszer!). Minden játékos kijátszhat vagy egy árukártyát, vagy megállítva a kereskedést választ egy akciókártyát. Az árukártyák kijátszása közben a játékosok használhatnak ütközetkártyákat is, ami zendülés esetében hasznos, hogy támogassuk az egyik vagy másik pártot. Ha egy játékos akciókártyát húz, több árukártyát már nem játszhat ki abban a körben, és ha ő a kapitány is, be kell jelentenie a célállomását is. Az akciókártyákkal különféle képességekre tehetünk szert például a zendülő megpróbál a következő körben kapitány lenni, a legénység támogatja a zendülő győzelmi pont gyűjtését sikeres lázadás esetén a fedélzetmester segítségével a kapitány még több győzelmi pontot gyűjthet, ha megbuktatták a zendülést a kereskedő mindig a legjobb feltételekkel üzletel döntetlen esetén a raktáros pedig midig 3 kártyát húz (egyet kiválaszt). Ez a rész addig tart, míg minden játékos kap egy akciókártyát. Minden kör harmadik szakaszában a játékosok felfedik akciókártyáikat, ha valaki a lázadót választotta, a zendülést meg kell oldani újabb ütközetkártyák kijátszásával, hogy meghatározzuk a végeredményt. Egy lázadás végén a győzelmi pontokat vagy a lázadó és a legénység kapja, vagy a kapitány és a fedélzetmester, attól függően, hogy sikeres volt-e vagy sem. Ezután a kereskedésért járó győzelmi pontok kiosztása következik. Csak az a játékos kereskedik az aktív szigeten, akinek a legtöbb árukártyája van az ott elfogadott típusból, de győzelmi pontok csökkenhetnek is (egészen nulláig), ha több mint egy játékosnak is ugyanannyi kártyája van. Ebben az esetben a kereskedő mindig a maximálisan elérhető győzelmi pontot kapja. Végül a hajó a célszigetre ér és a játékosok árukártyákat húznak, hogy kipótolják a kezükben lévő lapokat (a raktáros hárommal többet húz, mint a többiek és egyet választ közülük). A játéknak van egy másik verziója is egy kalózhajó bevonásával, ami árukártyákat tud ellopni a játékosoktól. A Meuterer különleges játék, gyors és stratégiát igénylő, mivel minden játékosnak választania kell a kereskedés és az előnyös akciókártyák húzása között. Sok az interakció a játékosok között, tehát elég nehéz unalmasan játszani. Ráadásul a Meuterer olcsó is és jó a kártyák minősége is. A legnagyobb probléma vele a játékosok száma: nem kevesebb, mint három, nem több, mint négy. Ez azért túlságosan is behatárolt...