Kedves Vásárlóink! Telefonos ügyfélszolgálatunk technikai okok miatt pillanatnyilag nem elérhető. Keressetek minket emailen: az info@konzolvilag.hu címen vagy bármely social media felületünkön. Megértéseteket köszönjük!

Betöltés...
Kívánságlista

Sid Meier's Civilization: The Boardgame (angol kiadás)

Játék
16 599 Ft
Bruttó ár
  • Termékazonosító
    200031518
  • Házhoz szállítás
    Nincs raktáron
  • INGYENES szállítás csomagautomatába
  • Központi raktár készletinformációja
    Nincs készleten
  • Szaküzletek készletinformációja
  • Nincs készleten
    Részletek
  • Nincs készleten
    Részletek

Sid Meier's Civilization: The Boardgame (angol kiadás) ismertető

A Civilization társasjáték a húsz évvel ezelőtti PC-s játék (és annak folytatásai) alapján készült táblás átirat. Igaz, már a számítógépes változat sem nélkülözött minden előzményt, hiszen nagyon sok ötletet az 1980-ban megjelent Civilization társasjátékból merített.
A most megjelent változat természetesen már megfelel a kor minden elvárásának, és az utóbbi időszak trendjeit sikeresen építi magába.
A játékosok a hat nép és vezető (Oroszország és Katalin, Egyiptom és Kleopátra, Róma és Julius Caesar, Németország és Bismarck, Amerika és Lincoln, valamint Kína és Vu Cö-tien) közül választhatnak induláskor, és ezek mindegyike többé-kevésbé tematikusan is indokolható tulajdonságokkal bír. Így például Rómában köztársaság, Oroszországban pedig kommunizmus uralkodik a többi nép despotizmusával szemben. Kína fővárosa már a játék elején fallal van körülvéve, az amerikaiak pedig egy nagy emberrel, vezetővel támogathatják fővárosukat. Ezek csak töredékei a már a játék kezdetén fennálló különbségeknek, de jól példázzák a játék aszimmetriáját.
Miután a játékosok kiválasztották, melyik civilizációt szeretnék győzelemre vezetni, megkapják a hozzá tartozó térképtáblát, ahova felépíthetik fővárosukat. Ezeken a kis részeken kívül a többi terület egyelőre felfedezetlen marad. Egy város elhelyezkedése, ahogy a való életben, úgy itt is meghatározza a lehetőségeket. A környezeti adottságokból adódik, hogy egy város inkább kereskedelmileg erős, vagy a termelés az, amiben élen jár, esetleg egyensúlyt igyekszik fenntartani e kettő között.
A térképlapok lerakása csak a játék előkészületeinek egy részét jelentik. Csak ízelítőül: mindenki kap 8 figurát, 3 városjelzőt, 4 haditechnika-jelzőt, egy segédletet, valamint egy kis pakli kormánylapkát. Ezen kívül ki kell még alakítani (egy külön táblán) egy közös piacot, ahonnan a játékosok katonai egységeket és épületeket, valamint a világ csodáit szerezhetik majd meg. Amint minden kellék készen áll (ez hozzávetőleg 15 percet vesz igénybe), kezdődhet a játék.
A játék körökre oszlik, és minden kör több fázisból áll. Az első fázis az ún. Kör kezdete, ilyenkor leginkább technikai jellegű dolgok történnek (pl. a kezdőjátékos személyének változtatása). Államformát is ilyenkor lehet váltani, valamint egyes kártyák vagy csodák hatásai jöhetnek létre ilyenkor.
A második fázis a Kereskedelem. Ilyenkor minden játékos begyűjti a városai által termelt kereskedelmi pontokat, valamint egymás között is üzletelhetnek, sőt akár ígéretekkel is fizethetnek.
A harmadik fázis a Városigazgatás. Ekkor minden városnak egy akciója lehet (épület vagy katonai egység termelése, kultúra és művészetek fejlesztése, vagy erőforrások begyűjtése).
A negyedik fázis a mozgás, ahol harci egységeinkkel illetve felfedezőinkkel léphetünk a táblán. Kezdetben minden egység kettőt léphet csak, de természetesen ez is fejleszthető a különböző technológiákkal (pl. Hajózás). Ilyenkor lehet harcolni, és békés (vagy kevésbé békés) falvakból erőforrásokat szerezni – akár erővel is.
Az ötödik fázis a Fejlesztés, ahol a játékosok a kereskedelemmel szerzett pontokból új technológiákat tanulhatnak. A technológiák piramis-szerűen épülnek egymásra, tehát a legalapvetőbb, első szintű tudományokból kettővel kell egy játékosnak rendelkeznie ahhoz, hogy egy fejlettebb, második szintűt kijátszhasson. A játék ezekből az egyszerű fázisokból épül fel, bár a rengeteg apróbb szabály és kivétel miatt nem ajánlott nekivágni a szabálykönyv alapos tanulmányozása nélkül.
A játék vége jó néhány ilyen kör után szokott bekövetkezni, és többféle feltétel teljesülése is kiválthatja. Az egyik lehetőség a kulturális győzelem. Ehhez az kell, hogy a játékos a játék során annyiszor áldozzon városaival a kultúra oltárán, hogy az összegyűjtött pontokból végül a kultúra-sáv végére elérjen. Ez talán a legnehezebb, legritkábban bekövetkező útja a győzelemnek, de ez is kivitelezhető. A második lehetőség a technológiai győzelem. Ehhez az ötödik szintig kell építeni a technológiai piramist, és ezzel ki kell fejleszteni az űrrepülést. Ez a játékostól leginkább azt követeli meg, hogy a kereskedelemre koncentráljon a játék során, ilyen épületekkel, csodákkal, vezetőkkel támogassa birodalmát, és eszerint alapítsa új városait. A Harmadik lehetőség a gazdasági győzelem. Ehhez 15 gazdasági pontot kell összegyűjteni, és ez kívánja a legsokrétűbb játékot, hiszen ezek a pontok a térkép bizonyos pontjaiból, vezetőkből, csodákból és technológiákból egyaránt adódhatnak. A negyedik lehetőség a katonai győzelem, ehhez annyi kell „csak”, hogy leromboljuk egyik ellenfelünk fővárosát. Persze ez sem egyszerű, sok és erős egység, valamint fejlett technológia kell általában hozzá.
A játék (gyakorlott játékosokkal is) legalább háromórányi időt vesz igénybe, de megéri a ráfordított időt.
További tartalom betöltése.

TISZTELT VÁSÁRLÓINK!

Fizetésnél kérje az ingyenes adattörlő kódot adatainak biztonsága érdekében!
A Kormány döntése alapján a kereskedő minden tartós adathordozó termék vásárlásakor köteles ingyenes adattörlő kódot biztosítani.
További információk
a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság honlapján:
https://nmhh.hu/veglegestorles

QR kód